Kilpinis eismas Vilniaus senamiestyje: ką svarbu žinoti?

Nuo antradienio Vilniaus senamiestyje įsigalioja nauja eismo organizavimo tvarka, kuri vyks kilpiniu principu. Senamiesčio lankytojai bei gyventojai ir toliau galės privažiuoti automobiliu prie savo namų, darbo vietų ir traukos objektų, tačiau negalės kirsti Senamiesčio tranzitu. Fizinius atitvarus – apie 170 betoninių stulpelių – ankstų antradienio rytą sumontavo 7 „Grindos“ brigados.

Sprendimas įvesti kilpinio eismo reguliavimą buvo priimtas, siekiant sumažinti tranzitinį eismą. Šiuo metu tranzitinis eismas Vilniaus širdyje sudaro 40 proc., o rytais – iki 70 proc. Automobilių srautai šioje miesto dalyje didina taršos ir triukšmo rodiklius, mažina eismo dalyvių saugumą, o visa tai daro neigiamą įtaką tiek istorinių pastatų būklei, tiek gyvenimo ar laisvalaikio kokybei.

Nuo šiol Senamiestyje važiuoti automobiliais reikės keturiomis kilpomis, kurios apims visą istorinį miesto centrą. Pagrindiniai įvažiavimai bus Trakų, Islandijos, Subačiaus ir Latako gatvėse, o išvažiavimai – Visų Šventųjų, Klaipėdos, Rūdininkų ir Universiteto gatvėse. Kiekviena kilpa turės 1–2 išvažiavimus.

Kad vairuotojams būtų patogiau įsiminti maršrutus, Senamiestis pagal kilpas suskirstytas į keturias spalvines zonas: rudą (Trakų g. zona), oranžinę (Islandijos g. zona), violetinę (Subačiaus g. zona) ir žydrą (Latako g. zona).

Judėjimas kilpiniu eismu reiškia tai, kad į Senamiestį įvažiavus vienoje pusėje, išvažiuoti bus galima irgi tik toje Senamiesčio dalyje, taigi neliks galimybės kirsti jo skersai. Į Senamiesčio teritoriją bus galima patekti ir smulkesnėmis gatvelėmis, tačiau visos jos priklausys vienai iš keturių kilpų.

Eismas kiekvienoje kilpoje bus tik vienpusis, reguliuojamas draudžiamaisiais kelio ženklais ir užtvarais. Svarbiausia – stebėti ženklus ir neviršyti rekomenduojamo greičio.

Viešojo transporto sistema šiame etape nepakis. Miestiečiai bei sostinės svečiai ir toliau galės patogiai keliauti 89-uoju ir kitais įprastais autobusų maršrutais. Keleivių patogumui Rotušės aikštės prieigose įrengiama nauja viešojo transporto stotelė. Joje stos 89 maršruto autobusai, važiuojantys link stoties. Kursuodami iš stoties autobusai stos jau įprastoje Rotušės stotelėje.

Nauja eismo tvarka bus kontroliuojama pasitelkus miesto stebėjimo kameras, o užfiksuoti pažeidimai perduodami Lietuvos kelių policijos tarnybai. Vėliau bus testuojama ir video stebėjimo sistema su numerių atpažinimu, kuri automatiškai fiksuotų automobilių įvažiavimą į skirtingas zonas. Ilgainiui vietose, kur dabar pastatyti granitiniai stulpeliai ir kiti fiziniai barjerai, atsiras išmanūs, numerius atpažįstantys pakeliami užtvarai.

Detaliai su planuojamais pokyčiais vilniečiai ir kiti suinteresuotieji kviečiami susipažinti svetainėje www.senamiestis2030.lt.

Vilniaus Senamiestyje įsigaliojo kilpinis eismas

Kitos panašios naujienos

06/27/2025
Dėl „Grindos“ priedo Nr. 1 prie Paviršinių nuotekų tvarkymo viešosios sutarties
Dėl „Grindos“ priedo Nr. 1 prie Paviršinių nuotekų tvarkymo viešosios sutarties
06/05/2025
Vilnius – miestas prie vandens!
Vilnius – miestas prie vandens!
05/19/2025
Kaip Vilniuje palaikoma tvarka ir švara šiltuoju metų laiku?
Kaip Vilniuje palaikoma tvarka ir švara šiltuoju metų laiku?
05/16/2025
Ruošiamės maudymosi sezonui
Ruošiamės maudymosi sezonui
01/24/2025
Atnaujinta privatumo politika
Atnaujinta privatumo politika
01/13/2025
Į naujuosius metus Vilnius įžengė kaip Europos žalioji sostinė 2025!
Į naujuosius metus Vilnius įžengė kaip Europos žalioji sostinė 2025!
11/29/2024
DĖL PAVIRŠINIŲ NUOTEKŲ TVARKYMO VIEŠŲJŲ SUTARČIŲ
DĖL PAVIRŠINIŲ NUOTEKŲ TVARKYMO VIEŠŲJŲ SUTARČIŲ
11/08/2024
„Grinda“ pradėjo įgyvendinti pilną Vilniaus Senamiesčio priežiūrą
„Grinda“ pradėjo įgyvendinti pilną Vilniaus Senamiesčio priežiūrą
10/28/2024
Nuo gruodžio 1 d. keičiasi paviršinių nuotekų tvarkymo kaina
Nuo gruodžio 1 d. keičiasi paviršinių nuotekų tvarkymo kaina
10/14/2024
Svarbiausi savaitės darbai (spalio 14 – 20 d.)
Svarbiausi savaitės darbai (spalio 14 – 20 d.)
1
10